Klantgericht telefoneren (100% startgarantie!)

Wat gaan we doen

Klantgericht telefoneren ©
Hoe bereid ik mij voor op mijn gesprek? Hoe behoud ik structuur in mijn telefoongesprekken? Hoe kan ik mij optimaal verplaatsen in de positie en emoties van de klant? Hoe ga ik om met woede en geagiteerd gedrag? Welke gesprekstechnieken kunnen mij helpen constructief te reageren op klachten?

Communicatie is de rode draad bij het voeren van een telefoongesprek. Wanneer is er sprake van een optimale communicatie? En door welke factoren kan dit proces worden verstoord?

In deze training Klantgericht telefoneren leer je klantgerichte en probleemoplossende technieken te hanteren die je helpen om met gemak te bouwen aan een professionele en betrokken klantrelatie.

voor wie
De training is bestemd voor medewerkers die veelvuldig telefonisch contact hebben met klanten, zoals receptionistes, telefonistes, secretaresses, callcenteragents en medewerkers van commerciële binnen- en buitendiensten.

resultaten
Na afloop van de training:

  • weet je hoe een optimale telefonische communicatie bereikt kan worden;
  • ken je de telefoonetiquette;
  • kun je de vaardigheden die noodzakelijk zijn voor het voeren van goede telefoongesprekken benoemen en op professionele wijze toepassen;
  • is je inzicht in het stellen van de juiste vragen en het structureren van telefoongesprekken vergroot;
  • ben je in staat je kernkwaliteiten aan te geven;
  • kun je emoties van zowel je klant als jezelf herkennen en erkennen;
  • heb je de trainingthema's toegepast in zowel inkomende als uitgaande telefoongesprekken.

aanpak
De lesstof wordt klassikaal onderwezen. Een enthousiaste trainer verduidelijkt de nieuwe onderwerpen met uitleg, aansprekende praktijkvoorbeelden, humoristische videobeelden en praktische tips. Je doet oefeningen met telefoonsimulatie en rollenspelen, waarop je feedback geeft en krijgt.

Bij aanvang inventariseert de trainer je leerbehoefte. Gedurende de training wordt deze zo veel mogelijk ingevuld via toelichtingen vanuit theoretische en praktische invalshoeken, aangevuld met de ervaringen van de trainer.

Op de eerste lesdag krijg je huiswerk mee. Daarmee kun je in de tussenliggende periode in de praktijk oefenen.

Wissel ervaringen uit met de andere deelnemers, overlaad de trainer met vragen en neem de situaties uit je werkpraktijk mee!

info
data
2 en 3 februari 2017 (100% startgarantie)
Staat je voorkeursdatum hier niet bij? Bel of mail ons om je voorkeursdatum te bespreken.

duur
2 dagen

kosten
€ 735,-
De prijzen zijn exclusief 21% btw en inclusief inschrijfkosten, alle lesmaterialen, ingerichte computerleslokalen, catering, heerlijke lunches en een certificaat van deelname.

Georganiseerd door


Opleidingscentrum Haaglanden

Mijn cursussen