Online PR voor ZZP'ers en het MKB

Wat gaan we doen

Hoe kan je bedrijf online PR benutten?

Je wilt onderzoeken of je met je bedrijf of met je dienstverlening in het nieuws kunt komen. Maar hoe verleid je een journalist of redactie om aandacht te geven aan je onderneming? Hoe schrijf je een goed persbericht? Tegenwoordig zijn er ook online nieuwsbanken waarop je gratis (of tegen een kleine vergoeding) zelf je persbericht kunt plaatsen. Tijdens de cursus onderzoek je de nieuwswaarde van je bedrijf. Je maakt je eigen persbericht. Je traint hoe je een nieuwsbericht aanbiedt aan een journalist of redactie. En je leert hoe je het bericht kunt plaatsen op een online nieuwsbank.

Wie ben je?

  • Zelfstandig ondernemer in het MKB of ZZP’er
  • Ondernemer die graag meer bekendheid wil geven aan het bedrijf of aan producten / diensten
  • Ondernemer die wil onderzoeken hoe zelf in het nieuws te komen
  • Ondernemer die in eerste instantie liefst zo veel mogelijk zelf wil doen, waar mogelijk
  • Enige kennis en ervaring met internet is niet nodig voor deze workshop!

Wat heb je na de cursus ‘Online PR’ geleerd?

  • Wat zijn de kenmerken van 'free publicity'?
    • Wat zijn belangrijke nieuwsmomenten voor je onderneming?
    • Wat kun jezelf doen om met je onderneming in het nieuws te komen?
    • Hoe stel je een (online) persbericht op?
    • Hoe leg je contact met een journalist of redactie?
    • Hoe plaats je zelf een persbericht op een online nieuwsbank?

Wat neem je na de cursus mee naar huis?

  • Een concrete actielijst met wat je kunt doen om 'free publicity' voor je onderneming te benutten.
    • Informatie hoe je verder kunt gaan om de nieuwswaarde van je onderneming te versterken.

Kenmerken van deze cursus:

  • 1 dagdeel (middag)
  • Trainer is Inge Pastoor
  • Maximaal 12 deelnemers (eigen laptop meenemen)
  • Combinatie van presentatie en praktijk opdrachten
  • Digitale handouts met literatuurtips

Filosophie van Inge
Mijn stelling is "nieuws kun je maken", als je het maar op de juiste manier aanpakt. Dan moet je wel goed weten wat de nieuwswaarde van je onderneming is en hoe je met die nieuwswaarde de aandacht van een journalist of redactie kunt trekken. Wat doe je wel en wat doe je juist niet? En ook: hoe maak je gebruik van foto's en beelden daarbij? Steeds vaker kun je zelf nieuwsberichten plaatsen op (gratis) online nieuwsbanken. Kortom in de cursus Online PR leer je de fijne kneepjes van het free publicity maken voor je eigen onderneming.

Kosten
Euro 139,-- excl. BTW
Schrijf je met meer dan 1 persoon per onderneming in, verlenen wij korting.

Georganiseerd door


Online Zelf Ondernemen
Cursussen Online Marketing voor ZZP'ers en het MKB

Mijn cursussen