IngKaCommunicatie 
Workshops Social Media, Facebook, Twitter en LinkedIn


Social Media hoe, wat en waarom?

Social Media is in 2014 al lang geen nieuwe ontwikkeling meer, maar een communicatiekanaal waar elke communicatiedeskundige, marketeer en ondernemer zich mee bezig moet houden. Je kunt er niet meer omheen.

Geen enkel communicatiekanaal staat op zich, het is een mix die bepaalt of het door de consument wordt gezien als relevant geheel. Het is vast niet verrassend om te horen dat marketing en Social Media tegenwoordig hand in hand gaan. Bijna iedereen heeft een Twitter-, LinkedIn- of Facebook-account. Niet alleen particulieren zijn actief op deze kanalen, maar ook zakelijk worden deze kanalen massaal ingezet. Maar wat is nou de meest effectieve manier van het inzetten van Social Media voor jou en jouw bedrijf?
Lastig, ja heel lastig.

Als particulier gebruik je Social Media om in contact met vrienden en bekenden te blijven. Je geeft een klein inkijkje in je leven. Bedenk als particulier of als bedrijf heel goed waar je Social Media voor in wilt zetten, bijvoorbeeld naamsbekendheid vergroten, inzicht krijgen in doelgroepen of meer directe contacten realiseren.
Wat valt er online te beleven en hoe pak je dit aan? Jouw doelgroep is namelijk ook online te vinden!
Ik help particulieren en bedrijven om jouw Social Media en online kansen duidelijk te maken in begrijpelijke taal.

Je hoeft geen groot bedrijf te zijn om mooie projecten uit te voeren, een heldere aanpak zorgt al snel voor resultaat!

Mijn doelgroep:
Mijn klanten zijn Particulieren, ZZP-ers, MKB-ers, bedrijven en (non-profit) organisaties. Maar ook communicatieadviseurs van bedrijven help ik graag om Social Media een vast onderdeel te maken van hun communicatiestrategie en online activiteiten.

Aanbod:
Zoek je een workshop of cursus LinkedIn, Facebook of Twitter? Dan wil ik je daar graag bij helpen. Ik maak mijn trainingen op maat en naar de wens van de klant. Deze trainingen-cursussen kunnen in groepsverband of individueel gegeven worden.

LinkedIn training:
Basis/ opbouw particulier- Gevorderden particulier
Basis/ opbouw bedrijven- Gevorderden bedrijven

LinkedIn kun je op verschillende manieren inzetten. Personal branding wordt steeds belangrijker. Hoe onderscheid je je en hoe val je op? LinkedIn is een formeel kanaal waar steeds meer werkgevers en werkzoekenden elkaar vinden. LinkedIn is je digitale C.V., je visitekaartje en je belangrijkste netwerkplatform.

Facebook training:
Voor beginners en gevorderden particulier
Voor beginners en gevorderden zakelijk

Facebook is het Social Media kanaal om als bedrijf met je (potentiële) klanten in gesprek te komen en te blijven. Consumenten verwachten ook dat bedrijven op Facebook aanwezig zijn. Het is niet alleen een extra servicekanaal maar het biedt ook vele kansen om de conversatie op te zoeken, merkbeleving te creëren en een band te krijgen met je volgers.

Twitter training:
Opzetten en inrichten van je Twitter account
• Twitter jargon
• # en@
• Hoe twitter je
• Webcare van alles wat er over jouw bedrijf gezegd wordt
• De kunst van het netwerken
• Tips en trucs

Met Twitter leg je in 140 tekens contact met je doelgroep en deel je content en kennis. Ik leer je hoe je # en @ gebruikt, lijsten maakt en volgers krijgt.
Twitter is een dynamisch Social Media kanaal, je vindt het geweldig of je haat het. Niet iedereen kan er mee overweg, je moet in het begin ook echt geduld hebben om het voor je te laten werken. Het gaat echt veel verder dan vertellen "dat je bij de bushalte staat"..! Het is netwerken pur sang, veel geven en door gunnen weer veel krijgen. Zet je het op een verkeerde manier in dan kost het je alleen maar en levert het niets op. Ik laat je graag de voordelen en kansen zien die Twitter biedt.

Social Media controle scan:
Advies over al je bezigheden op Social Media.
Wat zet je al in, wat gaat goed en wat kan beter!
Deze scan geeft inzicht in:
• Zichtbaarheid op internet, wordt er online over je
gesproken en wat is het sentiment
• Zichtbaarheid op de verschillende platformen
• Hoe zichtbaar zijn jouw concurrenten en hoe doen zij het
• Praktische tips over "wat wel en wat niet".

Deze scan kun je als basis gebruiken om zelf actie te ondernemen of ter ondersteuning van mijn dienstverlening aan jou.

Deze scan is gratis als je een van mijn overige diensten afneemt.
Wil je gewoon een uurtje of twee sparren en je Social Media eens helemaal doorlopen, dat kan ook!
Ik bereken een uurtarief, reistijd wordt daarbij meegenomen.

Mijn werkwijze
Mocht je interesse hebben in een cursus, training of workshop, of eerst informatie willen, dan kun je mij een mail sturen met daarin:
• Je gegevens en wensen
• Hoeveel personen er deelnemen aan de cursus, training of workshop
• URL’s Website, Twitter-, Facebook-, en of LinkedIn account(s)
• Jouw vragen